donderdag 19 juli 2012

Juffendag met een Blog Hop Tutorial

Het is zover: de laatste schooldag is begonnen. De hele school is opgeruimd en de muren zijn leeg. Iedereen heeft zijn of haar werkjes en knutsels mee naar huis gekregen en er heerst een opgewonden sfeer. Vandaag is de laatste dag en wat gaan we dan doen??

Mijn oudste gaat het haar klas zwemmen bij het zwembad in de buurt. Zo leuk om onder schooltijd lekker vrij te zwemmen. Als het aan haar ligt mag dat wel iedere dag ;p

Bij mijn jongste vieren ze vandaag juffendag. Gezellig met z'n allen spelletjes doen en wat lekkers eten. Met juffendag vieren ze eigenlijk ook gelijk hun verjaardagen. En bij een verjaardag hoort natuurlijk een cadeautje. Met 31 kinderen in de klas is de kans best groot dat je dubbele cadeautjes krijgt maar in mijn geval is die kans heeeeel klein ;p

Dit is wat ik gemaakt heb;


Ik heb een glazen potje bij de Action gekocht (wat een super winkel is dat toch ;p). Maar een leeg potje is niet zo leuk om te geven. Dus maar wat lekkers gekocht voor er in. Wie lust dat nou niet hihh!

Een tutorial over deze bloemen zijn vlgs mij wel vaker geweest. Toch wil ik graag met jullie delen hoe ik het doe. Ik heb er twee gemaakt: één over "De Grote" bloemen (hieronder) en één over "De  Kleine" bloemen. Die vind je op het blog van Moeders Hobbypaleis.



De grote:

Ik heb gebruikt: de Peony Petals van Magnolia, een stuk Chinese krant, een splitpen met glittersteen. De bloemblaadjes heb ik gedistressed; eerst met Pumice Stone en de randen afgewerkt met Tea Dye van Tim Holtz verkrijgbaar in de winkel van MHP.

Meestal gebruik ik 4 grote en 4 klein bloemblaadjes.
Hoe voller je bloem hoe meer stansen je nodig hebt.
 

Daarna de blaadjes gedistressed met Pumice Stone

De volgende ronde is de randen distressen met Tea Dye.

Daarna de grote bloemblaadjes verdraaid op elkaar leggen zodat er niet één hetzelfde ligt. Daar bovenop de kleine op dezelfde manier.

De splitpen erdoorheen drukken en de blaadjes naar binnen toe verfrommelen. 

Daarna ieder blaadje openvouwen maar kreukelig laten. Blijf net zolang vouwen tot dat het naar je zin is.

En zo ziet het eruit op het snoeppotje:


Op het blog van Moeders Hobbypaleis vind je nog een tutorial over mijn kleine bloemen.


Nou dacht je zeker dat ik klaar was met dit bericht... Ha! nog niet ;p Want Rowin heeft niet één juf gehad dit jaar maar drie! En dat houdt natuurlijk in dat er nog twee varianten zijn:

Een blauwe:
En een roze:


(We zijn er bijna ;p)
Nog een laatste foto van alle drie: 


Ik geloof dat dit mijn langste post ooit is hahahah! Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb en dat mijn eerste (!) tutorial geslaagd is. Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik dat graag!

Knuf!

YEAH!!! Top 3 bij Creative Inspirations!




 


27 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wat een prachtige creaties ! heel erg mooi en geslaagd ! dat wordt scoren hoor ! toppertjes !
grtjs, martina
x

DOROTHY MADEREEL zei

Ziet er weer prima uit mevrouw. Ik ken het probleem van niet 1 juf maar drie. Syrah had dat ook. Ik heb het gelukkig al achter de rug want het blijft een zeer drukke periode zo vlak voor de grote vakantie, bij ons gaan ze over 3 weken alweer naar school.

lieve groet Dorothy

Anita zei

Super leuk, wat een verwennerij voor de juffen

Gr. Anita

Richtsje zei

Goh, ik zou zo de juf willen zijn die dit krijgt!! Supermooi en zo duidelijk de tutorials, ook op het andere blog Karin. Mooi dat je dit met ons wilt delen!

Groetjes Richtje

Sieta zei

Wauw Karin, wat is deze bloem ook prachtig geworden.
En natuurlijk de cadeautjes voor de juffen zijn geweldig geworden, je moet maar op het idee komen.
De potjes met lekkers zijn super mooi versierd.

Liefs, Sieta

jacqueline zei

Jeetje wat gaaf zeg, echt prachtig!!!
Nou idd je zal de show stelen met je mooie gemaakte kadootjes voor de juffen.
Vind je paarse bloemetjes helemaal het einde....schitterend.

Groetjes Jacqueline

corryskaart zei

hoi karin
echt een feest om naar jou prachtige potjes te kijken en met een duidelijke uitleg moet dat gaan lukken,gaat het zeker proberen zelfs de chinese krant heb ik nog hier liggen:-))
groetjes van corry

LottesCards zei

Wat heb je dat super gadaan!!! Je tutorials zijn heel duidelijk hoor en wat een top idee om het van een chinese krant te doen, ziet er gelijk heel anders uit, met een geweldig effect!

De rest van je potjes heb je ook weer prachtig gemaakt!

Liefs Lotte

anneke's creaties zei

woh deze zijn ook schitterend geworden, nou heb ik wel eens gelezen dat ze de bloemen inspuiten met glimmermist en dan in elkaar freumelen, maar ik zie dat je dit eigenlijk helemaal niet hoeft te doen, deze bloemen zien er net zo mooi uit,
ja leuk hoor de potjes met al die mooie bloemen en de juffen zullen je dankbaar zijn voor dit moois en lekkers natuurlijk wat erin zit.

groetjes anneke

Rozen van Papier zei

wat mooi gemaakt Karin en het ziet er echt feestleijk uit!Daar zullen ze wel erg blij mee zijn!

Groetjes Janny

Anne-Marie zei

Totally stunning, that is the only word, STUNNING!!!

Thank you for joining us this week at Fab 'n' Funky.

Anne-Marie x x

Wil zei

Wat een leuk idee is dit zeg! Heel leuk en orgineel zijn de kinderen zo. Ze zullen wel weer trots zijn geweest op je :)

groetjes, Wil

Pat zei

Lovely projects, gorgeous flowers. Thanks for joining our challenge at Fab'n'Funky this week.

Pat xx

Sandra zei

Helemaal prachtig!!!
Groetjes Sandra

Nellie zei

Wat een schitterende bloemen en wat een leuk kado voor de juffen!! Super duidelijke uitleg!! Dank je wel hiervoor en voor het delen met ons!!

Groetjes, Nellie

Babette zei

Deze bloem is ook helemaal super, lief dat je dit wil delen.
Groetjes Babette

Monique Lokhorst zei

Hoi Karin,

Ik werk wel op een school, maar ben geen juf :(
Wie wil er nu niet zo'n super gave creatie ontvangen, het zijn plaatjes!

Veel liefs,
Monique xxx

Dr Sonia S V zei

Super awesome flower!
Cheers from Bangalore, India
Sonia
cardsandschoolprojects.blogspot.com

lindyloo zei

thank you for joining us at fab n funky this week with your wonderful creation
linda x

Unknown zei

Hi Karin, what stunning projects. Lovely idea, beautifully completed.

Thanks for joining in with us this week at Divas by Design.

Sarah

NGCARDS zei

A fabulous set of creations hun! Thanks for playing along at Wednesday's Creative Inspirations this week! xxx

Christa zei

Hoi Karin , die juffen boffen maar met zo'n crea-moeder !! Wat een prachtige kadootjes heb je voor ze gemaakt. THNX voor de tutorial. Christa.

Pop's Cards zei

Morning sweetie this is absolutely gorgeous work, huggles Pops x x x

Shell Shearer Swinscoe zei

Just stunning, gorgeous creations!

Thanks for the tutorial, off to play with some flowers x

Thank you for sharing with us at Divas this week, good luck!
Hugs Shell xx

Yvonne zei

Wow, Karin, wat een schitterende creaties op je blog zeg! Ik ben meteen volger geworden! Groetjeszz, Yvonne

Words and Pictures zei

Wat mooi! A great project, so pretty, and thank you so much for the fantastic tutorial photos too... congratulations on your top 3 at Creative Inspirations - so well deserved!
Alison x

Marjoleine zei

Het ziet er prachtig uit zeg! Mag ik vragen hoe je het op het potje heb vast gemaakt...met tacky glue of zo?
groetjes,
Marjoleine